Reklameartikler er en populær måde at sprede ordet om din virksomhed på. Når du kommunikerer til kunder, samarbejdspartnere og potentielle kunder gennem reklameartikler, så er du med på at forme deres indtryk af din virksomhed. Her kan du læse mere om hvad du skal tænke over, i forbindelse med reklamegaver og reklameartikler.
Kvalitet er vigtigt
Det er meget vigtigt at fokusere på kvalitet når det er, at du skal indkøbe reklameartikler til din virksomhed. Hvordan din virksomhed bliver opfattet, kan nemlig i stor grad formes af reklamegaver, og derfor er det relevant at tænke over, hvilke signaler man vil sende.
Reklameartikler, kan nemlig fortælle noget, om hvem I er som virksomhed. Der er muligt at finde merchandise med logo i alle former og farver, men det er alligevel en god ide, at vælge noget af kvalitet, som har en god nytteværdi for kunden. At give kunden eller den potentielle kunde eller samarbejdspartner, noget de kan bruge, og tænke på jer samtidigt, er en god måde, at få det til at sidde.
Ikke undervurder fysisk markedsføring
Vi lever i en verden der det er meget fokus på digital markedsføring, men man skal ikke undervurdere det helt fysiske. At reklamere med fysiske produkter, der er håndgribelige, og måske til og med kan spises, er noget som folk husker i langt større grad, end kun en online annonce. Det er også derfor, at det er blevet så populært med firmagaver med logo. Man kan få sit logo tryk på flere kvalitetsprodukter hos skuub.dk, men I skal sørge for at vælge merchandise med logo, der passer til jeres virksomhed, og det budskab I gerne vil sende ud i verden.
Hvilket signal vil du sende?
Er det en virksomhed, der har fokus på klimavenlighed, så er det en god ide at få lavet reklameartikler der er bæredygtige, og i tråd med denne ide. Reklamegaver som har et tydeligt, bæredygtigt fokus kan for eksempel være vand i flasker produceret i 100% genbrugsplast. Der findes mange muligheder, og det vigtigste er, at man finder den mulighed, der er en god refleksion af ens virksomheds profil. Det samme gælder for kvalitet. Hvis man vælger produkter af høj kvalitet, så siger det også noget om, hvem I er som virksomhed.
Det er også en god ide at tænke over, om man skal lave noget der kan bruges eller spises. Reklamebolcher kan for eksempel være en sød lille gestus, som kunden udelukkende forbinder med noget positivt. Du sikrer også at modtageren lige kommer til at se jeres logo en ekstra gang, når hun/han spiser jeres reklame bolsjer.
Husk jeres profil og målgrupper
Markedsføring handler jo i stor grad om profil og målgrupper, og denne tankegang er det vigtigt at tage med sig, når man skal lave firmagaver. Reklameartikler skal sige noget om jer, og være en positiv påmindelse om, hvem I er som virksomhed. Det er en understregelse og en forstærkning af jeres visuelle identitet.
Uanset om det er tale om firmagaver til medarbejdere eller reklameartikler til kunder, samarbejdspartnere og potentielle kunder, så er det helt relevant at have en skarp vinkel på jeres markedsføring. Tænk på hvad artiklerne siger om jeres virksomhed. Produkter og artikler med jeres logo, kan være en god måde, at få jeres navn ud i verden på og lige være en ekstra lille reminder, om et godt møde.