You are currently viewing Er du lige flyttet? Har du så husket det her?

Er du lige flyttet? Har du så husket det her?

Er du i fuld gang med at komme på plads i din nye bolig, og ser du frem til det nye kapitel, du nu starter op på i dit liv? Så er du sikkert taknemmelig for, at du netop har overstået flytningen, og at du nu blot skal se fremad. Men kan du helt det endnu?

Der er nemlig en række ting, du skal have styr på i forbindelse med din flytning. Det er for eksempel noget, der gælder, når din adresse bliver flyttet. Det skal meldes ind flere steder. Har du gjort det?

Har du meldt din flytning?

Det er noget, der er rigtig mange der kan overse – ofte fordi vi ikke ved, at det er noget, vi aktivt skal gøre. Måske tror vi bare, at det er noget, der sker automatisk?

Sådan er det desværre ikke.

Og seneste 5 dage efter din flytning er det vigtigt, at du melder den ind på borger.dk. Det skyldes, at det nationale folkeregister skal have en viden om, hvor din nye adresse er, hvilket har indflydelse på alt fra din læge og boligstøtte til modtagelse af post. Det er heldigvis let, og det eneste, du skal bruge, er dit NemID. Klik her, for at se mere om hvordan det skal gøres.

Det er en fordel at gøre det skriftligt

Når du er flyttet, skal du også sørge for, at de mere basale ting såsom el, vand og varme følger med. Og du skal sikre dig, at dine forsikringer nu dækker på dine nye adresse.

Vær her opmærksom på, at det i alle tilfælde kan være en fordel at melde din flytning skriftligt til de forskellige selskaber. Så har du enten din opsigelse, din indmeldelse eller blot din flytning af din nuværende leverandør på skrift, hvis du skulle opleve misforståelser eller uoverensstemmelser i fremtiden – det kan for eksempel være i forbindelse med en regning.