SEO, linkbuilding, content marketing, influencere og indkøb?
Ja… Det er en stor jungle at begive sig ud I, når man i tro og håb starter en webshop og håber på at ende som Amazon.
Men vi har lavet en kort guideline til hvor du eventuelt kan starte eventyret!
1. Hosting og hjemmeside
Første skridt vil være at købe dit domæne og tilknytte det til en vilkårlig domænehost. Altså en virksomhed, som sørger for at filerne ligger på deres server, alt spiller og hastigheden er i top. Der er utallige danske og udenlandske virksomheder, som gør sig i det her game, men det er en længere historie.
Vælg wordpress.
WordPress (backend) er verdens mest foretrukne system til at lave sin hjemmeside, det er brugervenligt og er du bare en smule tekniks kyndig, så vil du selv kunne lave din hjemmeside i form af drag-and-drop funktioner gennem flere forskellige plugins, såsom elementor.
2. Linkbuilding – At opbygge den rette linkprofil
SEO og linkbuilding. Et meget vidt begreb. Linkbuilding hitter især ved webshops o.l. virksomhedstyper. At opbygge den rette linkprofil kan være en svær omgang at klare på egen hånd. Her findes der heldigvis en masse forskellige bureauer i Danmark, flere af dem velkendte i hele Skandinavien, som deres primære funktion er at levere links til en lang række kunder.
Når du skal udvælge links, skal du sætte dig ind i tingene og tænke over hvad der faktisk giver mening. Skal din webshop ”skønhed.dk” have et link fra en side som omhandler gummistøvler og skruetrækkere? – Nej vel?
Du skal tænke logisk og udvælge links som giver mening, det vil sige sider, magasiner, blogs som omhandler netop dit emne. Skønhed.
3. Annoncering
Annoncering er ikke gratis. Hverken på google, facebook, tiktok, instragram eller andre medier. Her lægger du et budget, på de udvalgte søgeord du ønsker at rangere på og her byder du så over dine konkurrenter, for at ligge nummer 1. Hvert klik der kommer ind, som ender med et besøg på din side koster X antal kroner, alt efter hvor hård konkurrencen måtte være.