Er du lige kommet i gang som iværksætter? Så er det på tide at tænke over promovering og synliggørelse af din virksomhed. Her skal vi kigge lidt nærmere på, hvordan du gør din virksomhed mere synlig for et langt større publikum.
Kom ud til pressen
Det er først og fremmest meget relevant at komme ud til pressen, hvis du har en god ide, et godt koncept eller en innovativ ydelse eller et produkt. Alt der er nyt og innovativt, er nemlig noget som pressen er specielt interesseret i. Derfor skal du ikke snyde dem for en god artikel, og du skal heller ikke snyde dig selv. Men hvordan kommer man ud til pressen?
Det man gør, hvis man vil komme ud til pressen, er enten at selv tage kontakt med dem, eller skrive en pressemeddelelse. I en pressemeddelelse skal man beskrive hvad produktet går ud på, og formulere det på en fængende og nyhedsværdig måde, der gør det uimodståeligt for journalister. Hele ideen med pressemeddelelser er nemlig at komme du til nogen, der vælger at skrive om det. Dermed får du den publicering du har brug for. Men det kræver at du skriver en god pressemeddelelse.
Pressemeddelelse kan få dit budskab ud til et langt større publikum. Derfor skal du skrive den på en fængende måde, og skære ind til benet med de vigtige detaljer. Forud for pressemeddelelsen skal du tænke over, hvordan du gerne vil at din virksomhed skal fremstå, hvad der er specielt med netop dit produkt, koncept eller din ydelse. Så skal du formulere en pressemeddelelse, der repræsenterer dette bedste muligt.
Sociale medier er vigtigt
Når du har formuleret den perfekte pressemeddelelse, kan du gå i gang med at fokusere på sociale medier. Det er heldigvis muligt at gøre meget selv, når det kommer til promovering, men det kræver at man har forståelse for, hvordan sociale medier fungerer. Når man har det, kan man med fordel gå i gang med at promovere sin virksomhed online og komme i kontakt med kunderne.