You are currently viewing Virksomheder bør kombinere offline og online marketing

Virksomheder bør kombinere offline og online marketing

Vi lever i allerhøjeste grad i et digitaliseret samfund. Der bliver hele tiden opfundet nye digitale påfund på vores computere, tablets eller smartphones som gør det bedre og nemmere end den gammeldags analogmetode. Dette gælder hele samfundet både i de private hjem og i det store erhvervsliv. Men er det virkelig blevet tid til at vi skal vinke farvel til alt som der ikke passer ind i vores digitale platforme? Nej det er bestemt ikke tilfældet heller ikke for alle de konkurrerende virksomheder. I dag er der så meget tale om online markedsføring, men det er bestemt ikke at stoppe fremskridtet, hvis vi holder ved de offline metoder lidt endnu. De to kan nemlig sagtens kombineres.

Skilte og bannere virker stadig

For mange år siden var den mest effektive form for markedsføring skilte, bannere og plakater, fordi de befinder sig der hvor mennesket befinder sig. Sådan er det stadigvæk. Mange steder er de skiftet ud med store og små skærme, virksomhederne kan købe sig plads på. Men skiltene, plakaterne og bannerne er stadigvæk de mest fleksible, og de kan placeres stort set overalt. Disse smarte roll up bannere er fx klar til at blive sat op alle steder.

Større tilstedeværelse på nettet giver kunder

Vi nærmer os efterhånden en tid, hvor vi befinder os mere på internettet, end vi befinder os i bybilledet. Dette hænger i høj grad sammen med at manges arbejde foregår bag computeren, vi kan handle næsten alt på nettet og vi kan bare se Netflix i stedet for at tage i biffen. Derfor er online marketing så utroligt vigtigt, og en dag vil det nærmest kunne stå alene.

Kreativitet er nøglen

Men lige nu gælder det i høj grad om at kombinere de to, og hvis det skal gøres godt, skal man være kreativ. Man kan sagtens have en kampagne som kombinere online og offline marketing. Dette gør at man har tilstedeværelse alle de mest relevante steder. Så gælder det bare om at gøre tilstedeværelsen speciel.